Padel Expo 2021 - lanseras av At Event Sweden

Ny Padelmässa i december 2021. Bild: At Event

Padel Expo – den nya padelmässan för Europas mest växande sport.

Ingen hade nog kunnat förutse de senaste årens växande efterfrågan kring padel. För att möta detta behov krävs det att branschen samarbetar. Ambitionen med Padel Expo är att skapa en plattform för samverkan, detta för att utveckla och ta padel till nästa steg.

I ett samarbete mellan ledande branschaktörer, Svenska Padelförbundet och eventbolaget At Event Sweden AB har man tillsammans skapat Sveriges stora mötesplats för padelsporten - Padel Expo.

- Enligt vår statistiksammanställning som gjordes under december 2020 så har padel i Sverige haft en massiv ökning. Exempelvis så har antalet unika spelare ökat från 78 000 till 485 000 under bara de senaste två åren. För att nu ta nästa steg att utveckla sporten är en viktig del samverkan, detta ser vi att Padel Expo kommer bidra med, säger Calle Åkesson, verksamhetschef på Svenska Padelförbundet.

Mässan skapades för att inspirera och få en mer omfattande inblick kring Europas mest växande sport. Här träffas företag, organisationer, utövare och människor som arbetar med padel i Sverige. Padel Expo kommer äga rum på Scandinavian Xpo, 19-21 november 2021 i Stockholm och ambitionen är att den skall få en uppföljare i Göteborg under 2022.

- Det är väldigt spännande att få förena padel-Sverige genom en mötesplats, detta för att på så sätt kunna få sporten att fortsätta växa och utvecklas. Jag har varit med sedan sportens start i Sverige och ett koncept som Padel Expo är något som branschen har pratat om länge, säger Andreas ”Mr. Padel” Ehrnvall, ägare av Klövern Padel.

Under tre dagar samlas företag, föreningar och utövare för att bidra med materiallära, träningsråd och erfarenhetsbyten, detta för att tillsammans utveckla sporten.

- Vi har under de senaste två åren sett en stadigt ökande trend när det kommer till padel så vi var väldigt exalterade över att få chansen att möta behovet genom att skapa en mötesplats tillsammans med branschen, säger Gabriel Börjesson, VD på At Event.