Den årliga båtmässan Allt på Sjön hölls sista helgen i augusti i Gustavsbergs hamn. Utbudet omfattade allt från mindre snipor och ribbåtar till motorbåtar, elbåtar, segelbåtar och lyxyachter. I år deltog fler segelbåtar än tidigare, vilket märktes i besökarnas intresse.
Trots tre dagar med molnigt väder kom totalt 18 500 besökare. Många lockades av båtnyheter, världspremiärer och prova-på-aktiviteter som erbjudits på plats.
Branschorganisationen Sweboat, som står bakom mässan, konstaterar att flera programpunkter blev särskilt populära. Bland höjdpunkterna fanns prova-på-aktiviteter och visningen av Stridsbåt 90, som drog många besökare.
– På Allt på Sjöns sociala medier har trafiken varit mycket intensiv och vi har fått många nya följare. Det är vi glada över och vi vet redan nu att mässan bidragit till att båtaffärer gjorts, nätverkande skett och samarbeten inletts. Och det är precis syftet med Allt på Sjön, säger Malin Troberg, mässansvarig på Sweboat.