Bauhaus ingår treårsavtal med damernas högsta handbollsserie SHE

Johan Saxne, marknadsdirektör BAUHAUS och Peter Gentzel, VD Svensk Elithandboll.

Ökade förutsättningar för en jämställd idrott – part i den populäraste lagidrotten på damsidan. BAUHAUS blir en betydande del av damernas högsta handbollsserie, Svensk HandbollsElit (SHE).

– BAUHAUS fortsätter sin ambition att bidra till utvecklandet av svensk idrott. Genom avtalet som central partner till SHE fortsätter vi vårt långsiktiga arbete med att bygga svensk idrott. Det ligger helt i linje med företagets strategi att dels fortsätta växa inom business-to-business och samtidigt fokusera på att skapa bättre förutsättningar för kvinnliga handbollsspelare och framförallt förstärka arbetet med att forma en mer jämställd idrott, säger Johan Saxne, marknadsdirektör på BAUHAUS.

Sedan tidigare är BAUHAUS bland annat partner till SHL (Svenska Hockeyligan), SvFF (Svenska Fotbollförbundet) och Svenska Friidrottsförbundet.

– Idrotten och föreningslivet står för den största samhällsnyttan och överlag en sund livsstil. Det är något vi gärna vill förknippas med, fortsätter Johan Saxne.

Avtalet mellan de båda parterna löper över tre år och innebär redan den inledande säsongen en spännande jakt på SM-guldet våren 2020. Toppstriden innehåller fler lag än på många år med klubbar som regerande mästarna Sävehof samt utmanare som exempelvis H65 Höör, Lugi och Skuru.

Tidigare världsmålvakten, numera vd:n för Svensk Elithandboll, Peter Gentzel, är självklart belåten med det nya samarbetet med landets marknadsledande aktör inom byggvaruhandel:

– Med BAUHAUS får vi en central partner till SHE med ett starkt varumärke, tydlig marknadsföringsstrategi och en historik av långsiktiga, framgångsrika partnerskap. SHE som liga vill fortsätta utveckla och stärka damhandbollen i Sverige och med BAUHAUS vid vår sida faller ytterligare en pusselbit på plats.

Sponsoravtalet mellan BAUHAUS och Svensk HandbollsElit (SHE) har utarbetats i samarbete med rättighetsbolaget ISP Sport.