Tillsammans med några av världens ledande destinationer inom äventyrsturism har Jämtland Härjedalen blivit utvald till lanseringspartner för appen Adventure Junky. Appen introduceras för ledande aktörer inom nordisk besöksnäring under konferensen Adventureconnect Nordic Gathering som hålls i Åre den 11-12 april, skriver Jämtland Härjedalen i ett pressmeddelande.
Appen Adventure Junky låter användarna kombinera riktiga äventyr och upplevelser med digital teknik för att skapa mer engagemang hos resenärer. Bland ledande destinationer inom äventyrsturism, handplockade och utvalda på grund av sitt fokus på hållbarhet och äkta upplevelser, finns några av de bästa äventyren i Jämtland Härjedalen presenterade i appen.
Topptur på Helags, midnattsfiske i Ammerån och snökite på frusna sjöar är några av de upplevelser som ska göra globala äventyrs-junkies nyfikna på Sverige och Jämtland Härjedalen.
- Jämtland Härjedalen och de nordiska länderna har en unik position att bli Europaledande inom segmentet äventyrsresor och det finns få motsvarigheter som kan erbjuda upplevelser med samma djup och autenticitet. Adventure Junky är en ideal plattform där regionen kan ta en global position och visa upp sina allra starkaste kort – ett spännande initiativ med stor potential,säger Nigel Malone, grundare av Adventure Junky, i pressmeddelandet.
Med Adventure Junky som enda app i sitt slag är visionen att appen ska bidra till ett av världens ledande varumärken inom reseindustrin i form av ett community för globala resenärer.
Målsättningen är att engagera 1 miljon resenärer första året och 20 miljoner inom 3-5 år från lanseringen. Appen finns tillgänglig för iPhone, iPad och inom kort för Android.
Grundarna Nigel Malone och Fuchsia Sims besöker Åre 11-12 april då appen introduceras för nordisk besöksnäring.