Svenska Golfförbundet får ny sponsor

Marcus Kinhult och Linnea Ström. Foto: Svenska Golfförbundet
Marcus Kinhult och Linnea Ström. Foto: Svenska Golfförbundet

Från och med 2016 blir Callaway officiell partner till Svenska Golfförbundet och golflandslagen. Avtalet gäller i tre år och har ett marknadsvärde på cirka en miljon kronor årligen. Callaway blir leverantör av utrustning som klubbor, bollar, bagar, handskar och skor, skriver Svenska Golfförbundet i ett pressmeddelande.

Det nya samarbetet grundar sig i ett gemensamt intresse av att utveckla golfsporten och svenska golftalanger och kommer framför allt att främja Svenska Golfförbundets landslagsverksamhet.

– Callaway är ett starkt och erkänt golfvarumärke som kommer att bidra till golfsportens utveckling framför allt av våra svenska golftalanger. Callaway har en professionell organisation och ett brett sortiment av högkvalitativa produkter som möter våra utrustningsbehov inom junior- och landslagsverksamheten, säger Anders Dalered, marknadschef på Svenska Golfförbundet