Stora investeringar ger ökade bokningsresultat för Hemavan

Bild: Hemavan Alpint.

Det har gjorts en rad investeringar i Hemavan de senaste åren bland annat genom det arkitektiska Björk – Topprestaurang & Fjällbar, Hemavan Gondol och så den här vinterns satsning på ett toppmodernt snösystem. Totalt har Hemavan Alpint genomfört investeringar för omkring 125 miljoner kronor de senaste tre säsongerna.

- När man investerar så hårt som vi har gjort de senaste åren är målet förstås att det ska göra att fler gäster väljer att spendera sin skidsemester hos oss. Redan första säsongen med ny gondol ökade vi med 16 procent och bokningsläget inför kommande vinter ser onekligen bra ut säger Thomas Ringbrant, VD för Hemavan Alpint.

Vintersäsongen 2018/19 som startade redan förra helgen ser alltså ut att locka rekordmånga gäster till Hemavan.

- När vi tittar på vinterns bokningsläge ser vi en ökning med hela 80 procent fler bokade gästnätter än tidigare år. Att antalet bokade gästnätter har ökat så mycket beror såklart till stor del på att så många nya fritidshus byggs och att fler väljer att hyra ut sitt semesterboende via oss vilket vi är mycket glada för säger Pontus Lindh, Marknadschef på Hemavan Alpint.